Gymnázium, Trutnov, Jiráskovo náměstí 325 se sídlem Jiráskovo náměstí 325, 541 01 Trutnov

Přijímací řízení 2018

Přihlášku ke studiu je třeba doručit do školy nejpozději 1. března 2018!!!

Harmonogram výuky chemie

Od protonu k molekule DNA a možná ještě o kousek dál...

Chemie se na našem gymnáziu vyučuje od sekundy až po oktávy osmiletého studia a od 1. do 4. ročníku vyššího gymnázia. Do septimy a třetího ročníku ji mají studenti jako předmět povinný. Od tohoto ročníku si ji ale také mohou zvolit dobrovolně, a to formou volitelných předmětů a seminářů.

Stručný přehled učiva chemie

Tercie osmiletého studia

• chemie jako přírodní věda, pozorování, pokus, bezpečnost práce, směsi, složení látek, voda, vzduch, složení látek, chemické prvky, periodická soustava prvků, dvouprvkové sloučeniny, kyseliny, zásady, soli

Kvarta osmiletého studia

• chemické názvosloví, redoxní sloučeniny, uhlovodíky, deriváty uhlovodíků, využití organických látek

Kvinta osmiletého studia a 1. ročník čtyřletého studia

• předmět studia, anorganická chemie, složení a struktura látek, chemické reakce, směsi, kyseliny, zásady, soli

Sexta osmiletého studia a 2. ročník čtyřletého studia

• chemie životního prostředí, anorganická chemie prvků, obecná chemie kovů, chemická analýza, periodický zákon, základy organické chemie, uhlovodíky

Septima osmiletého studia a 3. ročník čtyřletého studia

• deriváty uhlovodíků, organokovové sloučeniny, ethery, aldehydy, ketony, karboxylové kyseliny, substituční a funkční deriváty karboxylových kyselin, makromolekulární sloučeniny, biochemie – lipidy, bílkoviny, sacharidy, enzymy, vitamíny, hormony, metabolizmus živin

Volitelná chemie

• Jedná se o dvouletý výběrový předmět, který mají možnost studenti navštěvovat septimě a oktávě osmiletého studia a ve 3. a 4. ročníku vyššího gymnázia. Hlavní náplní tohoto volitelného předmětu je především prohloubení znalostí z chemie nad rámec učiva střední školy. Dále zvládnutí učiva pro odmaturování z tohoto předmětu, příprava k přijímacím zkouškám z chemie na vysokou školu, řešení testových úloh a získání ucelených vědomostí z chemie.

* Septima osmiletého studia a 3. ročník čtyřletého gymnázia

- obecná, fyzikální, anorganická a analytická chemie

* Oktáva osmiletého studia a 4. ročník čtyřletého gymnázia

- organická chemie a biochemie

Seminář z chemie

• Seminář se vyučuje v oktávě osmiletého studia a ve 4. ročníku vyššího gymnázia. Náplní semináře je především příprava k maturitní zkoušce a k přijímacím pohovorům z chemie na vysoké školy především oborů, kde je nutná velmi dobrá znalost chemie – farmacie, medicína.
  • Účastí na seminářích a volitelné chemii se student nezavazuje k maturitě z chemie.

* Oktáva osmiletého studia a 4. ročník čtyřletého gymnázia