Gymnázium, Trutnov, Jiráskovo náměstí 325 se sídlem Jiráskovo náměstí 325, 541 01 Trutnov

Výsledky přijímacího řízení budou zveřejněny ve čtvrtek 15. 5. 2025

Výsledky přijímacího řízení budou zveřejněny ve čtvrtek 15. 5. 2025. V DIPSY budou k dispozici již od 6:00 ráno, v podobném čase budou publikovány také na webu školy v sekci "Přijímačky - aktuální výsledky" (viz odkaz níže).

Odkaz
Od 24. května 2021 se vrací všechny třídy k prezenční výuce bez rotace

Od 24. května 2021 se vrací všechny třídy k prezenční výuce bez rotace


Od pondělí 24. 5. 2021 se podle očekávání z minulého týdne vrací všechny třídy školy k prezenční výuce (bez rotace). Vzhledem ke skutečnosti, že ve stejný den se píší první maturitní didaktické testy a navíc je nezbytné provést u všech žáků, kteří se budou účastnit prezenční výuky, neinvazivní antigenní test, dozná pondělní program dílčích změn. 


Vypadat to bude takto:


Žáci primy, sekundy, tercie a kvarty přijdou do školy a budou se testovat v čase, na který jsou již zvyklí z tohoto týdne, tedy ve skupinách od 7:45 a 8:00.

Pro třídy 1. A, 1. B, 2. A, 2. B a 5. X je testování a následná třídnická hodina naplánováno od 8:00 hodin.

Třídy 3. A, 3. B a 6. X budou stejný program absolvovat od 9:00.

Jako poslední přijdou na řadu žáci 7. X, kteří se dostaví až na desátou hodinu.

 

Vlastní testování budou se svými třídami organizačně zajišťovat třídní učitelé vždy s jedním dalším spolupracujícím pedagogem a proběhne vždy ve dvou přidělených učebnách. Organizační podrobnosti předají svým třídám do konce pracovního týdne právě jednotliví třídní učitelé.


Vlastní vyučování podle rozvrhu hodin začne:


  • třídy nižšího stupně osmiletého oboru hned po skončení testování (v cca 8:15)
  • první a druhý ročník čtyřletého oboru a kvinta – od 2. vyučovací hodiny
  • třetí ročník čtyřletého oboru a sexta – od 3. vyučovací hodiny
  • septima – od 4. vyučovací hodiny.


Rozpis je zpracován tak, aby bylo vše možné organizačně zvládnout po personální i prostorové stránce, a současně bez komplikací mohly probíhat maturitní didaktické testy.


Je nezbytné připomenout, že přítomnost žáků na prezenční výuce je podmíněna negativním výsledkem testu (nebo jeho povolenou náhradou - viz níže). Nadále platí povinnost testování při prvním příchodu do školy v daném týdnu (pro většinu žáků v pondělí, v den příchodu pro ty, kteří přijdou poprvé jindy). Frekvence antigenního testování je pro všechny ročníky nově stanovena na 1x týdně. 

K testování budou v týdnu od 24. 5. 2021 použity samoodběrové testy s odběrem vzorku z přední části nosu (Sejoy – viz návod). Není to nijak problematický postup. Níže přinášíme přehled situací, kdy se žák nemusí ve škole testovat a je možné testování nahradit jiným dokladem.

 

Po celou dobu pobytu ve škole musí žáci dle aktuálně platných MO MZČR používat zakrytí úst a nosu, dodržovat hygienu rukou a nezbytný odstup (alespoň 1,5 m). Výjimku tvoří pouze doba konzumace svačiny nebo oběda (obědy si v případě zájmu nezapomeňte včas objednat). Předepsaným prostředkem k zakrytí dýchacích cest je bez ohledu věk v případě žáků plnících povinnou školní docházku chirurgická rouška nebo rouška splňující obdobné parametry. U žáků, kteří již neplní povinnou školní docházku, je prostředkem k zakrytí úst a nosu respirátor třídy FFP2 nebo obdobný prostředek s minimálně stejnými parametry ochrany. Roušky nebo respirátory v potřebném množství dostatečném množství si žáci přinesou s sebou, v případě nouzové situace budou náhradní roušky k dispozici v kanceláři školy. 

 

Nahradit test je možné:


  • dokladem o tom, že osoba prodělala laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, uplynula u ní doba izolace podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a od prvního pozitivního POC antigenního testu nebo RT-PCR testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 90 dní,
  • dokladem o negativním výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, který není starší než 72 hodin, a který byly proveden poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření k provádění testů
  • dokladem o negativním výsledku RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, který není starší než 7 dnů, a který byly proveden poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření k provádění testů
  • certifikátem Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů léčivém přípravku uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC uplynulo nejméně 14 dnů.

 

Současně se musí jednat o osobu bez klinických příznaků onemocnění COVID-19.

 

Mnoho užitečných informací k testování ve školách je k dispozici na speciálním portálu MŠMT zde.